Monday, 30 June 2014

SETIAP DETIK CERITA TENTANG KITA



" Saat terbinanya ukhuwah yang sejati .. Berteraskan kasih sayang yang luhur .. Lillahita'ala , kerana Allah semata mata .. Saat itulah kerinduan sebenar , yang sesungguhnya takkan mampu terungkap oleh kata kata, datang menjengah & mengetuk ngetuk tangkai hati ini .. untuk terus merinduinya , mencintainya & mendoakannya ... 
Dialah Kekasih .! "


Mungkin perkenalan kita bermula dengan tanda tanya , dan prasangka . ... Air mata juga turut bersama memberi perisa permulaan episod kisah kita ini .

Mereka tidak akan memahami , bahkan hanya mampu tertanya tanya bersama bermacam sangkaan dan telahan ... Ya , sangkaan mereka ... mana yang berbaik sangka , Alhamdulillah .. :)
Mana yang sebaliknya , Wana'uzubillah ... :')



" Sesungguhnya , ukhuwah yang terbina itu tidak memerlukan sebarang sebab ... hanya dengan keikhlasan niat , LILLAHITA'ALA diperlukan ..! "

YA MAHAADI YA MAHAADI
Di sini lah bermula perkenalan kita sebagai kawan ..Di tempat yang Barakah inilah kita di takdir kan bertemu..Selama tempoh perkenalan dia tak pernah menjanjikan apa-apa kepada aku kerana dia tahu sejauh mana perancangan kita, perancangan ...


" Sesungguhnya , ukhuwah yang terbina itu tidak memerlukan sebarang sebab ... hanya dengan keikhlasan niat , LILLAHITA'ALA diperlukan ..! "


IM YOURS!!

AKU bersyukur kepadamu Ya Allah !! kerana telah membuka hati dan persaan ku untuk menerima insan yang bernama MUHAMMAD ARIF IZZUDDIN BIN SHAFEE
Aku telah di pertemukan insan yang penyabar dengan kerenah diri ini..susah senang dia sentiasa bersamaku dan terlalu banyak kata kata nasihat yg di beri kepadaku.. Aku bersyukur atas KurnianMukerana mempertemukan aku dengan nya.. Dia benar2 ikhlas mengambil ku mnjadi teman istimewa nya.. 
DIA ADALAH BAKAL IMAMKU ...

Jalan hidup ini .. takkan terduga dek akal kita apa yang akan mendatang untuk dihadapi .. 
Walau kita mampu meramal .. namun , hanya yang terbaik , tetap perancangan - Nya ... 

Melaui dia , aku mengenal kamu , sahabat .! 
Indeed , Allah juga yang men'jodoh' kan kita ... 

Berkecamuk rasa yang ada .. Keliru , tertanya tanya , tak menentu rasa hati .. 
Air mata juga turut bersama memberi perisa permulaan episod kisah kita ini .. 

Sama sekali tidak aku menyangka akan adanya perkenalan dengannya .. 
Lucu pun ada bila teringat kisah lalu .. 
Well , like what I said ... Who knows what will comes upon us .. heee .. ^^ 
Ada tawa dengannya .. ada tangisan bila terduga dek emosi yg teruji ... 
Aku percaya , kamu juga begitu .. :')




No comments:

Post a Comment